http://michalinabigaj.com/files/gimgs/th-30_12dzien.jpg
http://michalinabigaj.com/files/gimgs/th-30_15dzien.jpg
http://michalinabigaj.com/files/gimgs/th-30_13.jpg
http://michalinabigaj.com/files/gimgs/th-30_21.jpg
http://michalinabigaj.com/files/gimgs/th-30_20.jpg
http://michalinabigaj.com/files/gimgs/th-30_8.jpg
http://michalinabigaj.com/files/gimgs/th-30_1.jpg
http://michalinabigaj.com/files/gimgs/th-30_8-2.jpg
http://michalinabigaj.com/files/gimgs/th-30_frgmentrgb.jpg
http://michalinabigaj.com/files/gimgs/th-30_xvcbf.jpg
http://michalinabigaj.com/files/gimgs/th-30_n-.jpg
http://michalinabigaj.com/files/gimgs/th-30_lkmjji.jpg
http://michalinabigaj.com/files/gimgs/th-30_lkmlk.jpg
http://michalinabigaj.com/files/gimgs/th-30_2.jpg
http://michalinabigaj.com/files/gimgs/th-30_15.jpg
http://michalinabigaj.com/files/gimgs/th-30_17.jpg
http://michalinabigaj.com/files/gimgs/th-30_14.jpg
http://michalinabigaj.com/files/gimgs/th-30_10_v2.jpg
http://michalinabigaj.com/files/gimgs/th-30_1-2.jpg
http://michalinabigaj.com/files/gimgs/th-30_d25b.jpg
http://michalinabigaj.com/files/gimgs/th-30_d2b.jpg
http://michalinabigaj.com/files/gimgs/th-30_d12.jpg
http://michalinabigaj.com/files/gimgs/th-30_25-001.jpg
http://michalinabigaj.com/files/gimgs/th-30_19-001.jpg

30 dni dla natury jest wyrazem tęsknoty za naturą w formie dla nas już niedostępnej. Pracę nad projektem rozpoczęłam latem 2014 roku. Bezpośrednim formalnym pretekstem do stworzenia rytuału było zdjęcie spontanicznie wykonane za pomocą camera obscura w 2012 roku. Cykl opierał się na efemerycznym działaniu, nawiązującym do pojęcia sformułowanego przez Ane Mendiete earth-body-sculpture. Codziennie przez 30 dni, szukałam przestrzeni naturalnej, gdzie dokonywałam aktu łączenia się z naturą. Efektem pracy jest wideo dokumentujące rytuał, oraz 30 fotografii efemerycznych śladów które zostały na moim ciele. Bezzwrotny gest, którego dokonuje jest próbą niemożliwego – odzyskania pierwotnej więzi z naturą. Bardzo podobne ideowo działanie odkryłam też w twórczości Petra Štembery, czeskiego performera. W latach 70 dokonał on akcji pod tytułem „szczepienie” w której przeszczepił fragment rośliny do swojego ramienia używając środków do rozszczepek stosowanych w ogrodnictwie. Po kilku dniach dostał zakażenia. Podobnie jak w przypadku 30 dni dla natury jest to działanie z pełną świadomością skazane na niepowodzenie. Podczas realizacji projektu podświadomie traktowałam las jako ludzką tkankę. Zebrane gałęzie, będące w pewien sposób odrzucone przez ten wielki mechanizm wywołały we mnie skojarzenie z kośćmi. Skojarzenie utrwaliłam poprzez odlewy z porcelany.

30 dni dla natury                     >>>
30 dni dla natury/polaroid       >>>



>>>